La exact douăzeci de ani de la primul Audi TT, cea de-a treia generație primește un facelift complet. Cu un exterior sportiv și rafinat, TT are acum mai multă putere și o echipare standard mai generoasă.
Numele Audi TT echivalează, încă din 1998, de când a văzut lumina zilei, cu plăcerea resimțită la volan, dar și cu atenția la detalii acordată de producător, într-un interior care gravitează în jurul șoferului. La cea de-a 20-a aniversare, TT, mai matur, dar și mai distractiv, vine să-și confirme ADN-ul sportiv.
Compactul sportiv este acum mai masculin și mai agresiv. Partea frontală primește grila Singleframe cu aspect tridimensional și prize mai mari de aer. Farurile LED sau Matrix LED sunt disponibile opțional. În partea posterioară, liniile orizontale subliniază lățimea noului TT.
Pachetul exterior S line, care integrează un nou concept, soate în evidență firea atletică a mașinii. Acesta include prize verticale, o grilă în titanium black și o parte posterioară sportivă. TT primește și un difuzor mai lat și prize de aer sub stopuri.
TT Coupe și TT Roadster măsoară 4,19 metri în lungime și au un ampatament de 2,51 metri. Noul TT iese pe porțile uzinei cu jante de 17 inci, dar Audi și Audi Sport oferă opțional jante mai mari, de 18, 19 și chiar 20 de inci.
Gama include trei culori noi electrizante: Cosmos Blue, Pulse Orange și Turbo Blue (doar pentru S line).
Audi TT vine cu o serie de motoare pe benzină cu diverse versiuni de putere, cuplate la o transmisie manuală cu șase trepte sau la una automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Toate motoarele noi sunt echipte cu filtru de particule.
Precis și dinamic, Audi TT poate fi comandat și cu pachetul S line sport sau cu Audi magnetic ride, care apropie mașina de sol cu 10 milimetri. Direcția progresivă, suspensia cu patru brațe și sistemul ESC (Electronic Stabilization Control) fac compacta sportivă mai manevrabilă ca niciodată.
Interiorul cu linii clare subliniază caracterul mașinii sport. Panoul de bord este o aluzie la o aripă de avion, iar aerisirile rotunde amintesc de motoarele de aeronave. Scaunele sport cu tetiere integrate sunt standard la TT, în timp ce scaunele S sport cu suport lateral reglabil sunt opționale. Portbagajul versiunii coupe pune la dispoziția ocupanților 305 litri, în timp ce Roadster-ul oferă 280 de litri.
În versiune standard, Audi TT primește Audi Virtual Cockpit cu ecran de 12,3 inci, senzori de ploaie și de lumină, oglinzi exterioare încălzite și un volan multifuncțional, care controlează sistemul multimedia și cu ajutorul căruia se pot transmite comenzile vocale. Tot standard sunt și porturile USB iluminate, dar și conexiunea Bluetooth. Ecranul din consola centrală redă funcțiile sistemului MMI, iar versiunea de top, MMI navigation plus integrează un touchpad pe partea superioară a butonului rotativ de control, care recunoaște scrisul de mână. Sistemul de control vocal înțelege comenzi rostite în vorbire cotidiană.
Pentru „party mode”, la bord, se regăsește și sistemul de sonorizare Bang & Olufsen, cu amplificator de 680 de watti și 12 difuzoare.
Sistemele de asistență îi asigură celui aflat la volan o călătorie plăcută. Audi Side Assist îi dă o mână de ajutor la schimbarea benzilor de circulație, iar Audi Active Lane Assist îl avertizează la părăsirea benzii de circulație. Traffic Sign Recognition recunoaște indicatoarele rutiere, iar Park Assist include o cameră pentru marșarier.
Ca toate modelele decapotabile de la Audi, noul TT Roadster vine cu acoperiș textil negru sau gri, cu izolație fonică de excepție și cu o greutate de numai 39 de kilograme. Acesta se închide și se deschide în aproximativ 10 secunde la viteze de până la 50 km/h.
Noul Audi TT va fi disponibil în Europa la finalul acestui an, iar clienții pot comanda mașina începând cu luna septembrie. Prețurile vor porni de la aproximativ 35.000 de euro pentru Coupe și 37.500 de euro pentru Roadster.