Audi China a lansat recent o reclamă care a provocat controverse. Spotul publicitar difuzat pe mai toate posturile de televiziune din statul asiatic arată un cuplu pe punctul de a căsători. Dar soacra apare de nicăieri ca să verifice mireasa. Reclama compară mașinile second hand cu femeile, plecând de la ideea că înainte de a fi cumpărate, trebuie verificate cu atenție.
Filmul de jumătate de minut a fost considerat cu atât mai jignitor de către feministele asiatice cu cât faptele prezentate sunt încă reale, în anumite zone din Asia, unde tinerele sunt vândute de familiile lor și trebuie să treacă testul la care sunt supuse de socri, înainte de a ajunge în fața mirelui.
Spotul publicitar care promovează gama de vehicule second hand arată un Audi Q5 susținând că “O decizie importantă trebuie luată cu mare chibzuință”.
„Este scandalos să asiști la o asemenea discriminare împotriva femeilor. Cerem o explicație oficială și așteptăm scuzele companiei”, spune cea care a înaintat o plângere.
Este evident că reclama a fost prezentată cu intenția de glumă, dar nu toți au apreciat simțul umorului al celor de la Audi China, acuzând producătorul auto că le vede pe femei ca pe niște mașini uzate. Între timp, Audi China a mai lansat o reclama în care un bărbat primește același tratament. Rămâne de văzut dacă bărbații vor aprecia spotul publicitar.