Aceasta este reclama care a produs un val de furie în Marea Britanie. În plină pregătire pentru Brexit, britanicii au cerut interzicerea spotului publicitar care promovează un model electric, e-Golf.
Motivul revoltei provocate de noua reclamă este promovarea unor stereotipuri și inegalitatea între sexe.
În timp ce bărbații sunt prezentați ca sportivi care își depășesc limitele, astronauți curajoși lucrând pe stații spațiale, femeile sunt redate ca persoane care au grijă de copii. Imaginile arată o mamă pe bancă lângă un cărucior, o reprezentare care li s-a părut jignitoare autorităților din Marea Britanie.
Astfel, Autoritatea pentru Reglementarea Standardelor Publicitare (Advertising Standards Authority) din Regatul Unit dezvăluie că a primit trei plângeri de la trei telespectatori diferiți, care au atras atenția că imaginile promovează stereotipuri de gen periculoase.
Volkswagen Golf îi salvează pe rockeri – Reclama care a făcut Germania să râdă în hohote
Volkswagen susține că ideea spotului publicitar este, de fapt, capacitatea oamenilor de a se adapta provocărilor și schimbărilor. “Nu am considerat că un cățărător, un astronaut sau un atlet care concurează într-o competiție rezervată paralimpicilor sunt roluri sau ocupații care pot crea stereotipuri de gen.”
ASA a rămas impasibilă la răspunsul producătorului auto și a decis ca reclama să nu mai fie difuzată niciodată în forma actuală. Decizia a avut însă efect invers, pentru că în mediul online, milioane de oameni postează filmul de 30 de secunde care este interzis în Marea Britanie.
Nu este prima reclamă interzisă în Marea Britanie. Anul trecut, un spot publicitar în care era promovat Volkswagen Polo a fost scos din calupurile publicitare pentru că susținea o manieră agresivă de condus.