A fost numit “cea mai proastă mașină construită vreodată”. Totuși are fan cluburi cu mii de membri în toată Europa. E subiect de glume, dar e privit cu multă candoare. Azi, bătrânul Trabant încă mai întoarce capete.
E urât. Fierbe. E din carton. Le-a auzit pe toate și le-a ignorat, rămânând pe șosele până în zilele noastre. Pentru o casă de tuning specializată pe interioare din Bulgaria, Vilner Garage, bătrânul Trabant a fost… un subiect special. Mașina construită în Republica Democrată Germană vreme de aproape patru decenii a primit un look fresh și un motor interesant.
Modelul care a ajuns pe mâinile experților în tuning este un Trabant 601, fabricat în 1990, puțin înainte ca uzina din Zwickau să producă ultimul model. Mașina și-a păstrat flerul retro, dar a primit o abordare modernă.
De la ruși vin fetele frumoase! Are Lada cele mai reușite fane?
Cabina micuțului Trabant prezintă acum inserții textile în carouri, pe scaune și pe plafon, dar și piele ivoire. Combinația formează un contrast puternic cu pielea neagră Charcoal Black, care îmbracă bordul.
Experții au adus la bord un volan nou, marca Momo, îmbrăcat în piele și prezentând cusături contrastante. Și-a făcut apariția, în cabina mașinii, și un radio din epoca modernă.
Și caroseria modelului a fost restaurată, pentru că specialiștii au vrut să elimine orice fel de imperfecțiune provocată de vârsta înaintată a modelului. Farurile mătuite de vreme au fost înlocuite de unele cu tehnologie LED. Mai puțin de 700 de kilograme cântărește mașina.
Vilner Garage a intervenit asupra mașinii care, în locul motorului în doi timpi de 500 cm3 răcit, a primit unul cu patru cilindri, de 1.043 cm3 răcit cu apă, care dezvoltă 45 de cai putere și un cuplu de 74 Nm. Unitatea, dezvoltată pentru prima generație Volkswagen Polo, este cuplată la o transmisie manuală cu patru rapoarte.