Oamenii aduc succesul in business: exemplul Auto Schunn

Auto Schunn 2

Tu cum definești succesul în business? Unii ar spune că cifrele sunt cele definesc succesul. Alții vor fi de părere că liderul e cel care poate conferi statutul de business de succes. Dar oamenii? Ce aport au ceilalți membri din angrenajul unei companii la succesul acesteia?

În articolul următor, îți vom prezenta un caz-școală de aport colectiv la succesul unei companii: Auto Schunn România, dealer autorizat de mașini noi și autoturisme second-hand Mercedes-Benz, cea mai mare reprezentanță partener autorizat Mercedes-Benz din vestul României.

Discutăm, în continuare, despre importanța pe care oamenii au avut-o, de-a lungul timpului, în cadrul procesului de dezvoltare a unei companii care, astăzi, este prezentă în 5 orașe mari din vestul țării – Arad, Deva, Suceava, Sibiu și Timișoara – și înregistrează cifre de afaceri anuale de ordinul zecilor de milioane de euro.

De asemenea, vom descoperi, împreună, modul în care s-a desfășurat procesul de selecție a oamenilor cei mai potriviți, criteriile de care s-a ținut cont în alegerea acestora, dar și modul în care ideea de “echipă” s-a reflectat și în exteriorul companiei.

Despre toate acestea, vom discuta cu Juergen Schunn, fondatorul Auto Schunn și omul din spatele acestui mecanism ideologic și organizațional excepțional, care a făcut ca această companie să se numere printre puținele firme înființate la începutul anilor ’90 și care, și astăzi, este activă pe piața de business din România.

Construcția unei echipe de succes începe cu primul om.

Deși în aparență atipic, începutul companiei nu a fost definit în principal de Juergen Schunn, ci de prima persoană care i s-a alăturat:

“De la începuturile sale, societatea noastră a fost condusă de doamna Elena Kovacs în calitate de manager general. Dânsa a fost suportul major al dezvoltării companiei.

Pe parcurs, desigur, pe fondul unui proces extrem de atent de planificare, cu o echipă de oameni vizionari și inovativi, îndrumați, desigur, de către doamna Elena Kovacs, actorul esențial în drumul nostru către succes, am reușit să transformăm visul în realitate”, spune Juergen Schunn.

Devotament și viziune. Formula unei afaceri de succes

O echipa de succes rareori se rezumă numai la doi oameni, mai ales dacă discutăm de o companie care se ocupă cu vânzarea de mașini noi și autoturisme second hand marca Mercedes-Benz.

Este nevoie de o întreagă echipă, una care, însă, trebuie să fie devotată și, mai important, trebuie să împărtășească aceeași viziune.

Juergen Schunn:

“Devotamentul echipei și, mai ales al coordonatorului ei, este esența dezvoltării unei companii. De asemenea, strategiile de adaptare la prezent, îmbunătățirile continue, campaniile pe termen îndelungat, angajamentul personal, sunt elemente ce au dus la dezvoltarea firmelor noastre.

Noi am plecat la drum cu un vis și o direcție concretă de fructificare a acestui vis. Am planificat atenți fiecare pas pe care l-am facut.”

Investitia în oameni calificați.

Oricât de determinați ar fi oamenii, oricât de motivate financiar sau ideologic ar fi, rezultatele vor întarzia să apară daca aceștia nu sunt pregătiți, nu dispun de o specializare în domeniu.

De aceea, investiția în specialiști trebuie să fie o prioritate în procesul de dezvoltare a unei companii.

Juergen Schunn:

“Orice investiţie făcută în România este un semn foarte bun şi conduce la constituirea a noi locuri de muncă.

Cu cât tehnologiille sunt mai complexe, cu atât mai mult va fi nevoie de oameni calificați, ce automat cer venituri mai mari. Acest lucru conduce la prosperitatea economică a unei țări, la evolutia financiară a populației și la apariția altor locuri de muncă.”

Investițiile materializează viziunea.

Investițiile în echipă contează enorm. Însă nu este de ajuns. O creștere solidă și durabilă trebuie întreținută cu investiții în companie, în dezvoltarea portofoliului de produse, în rafinarea serviciilor, dar și a procesului de promovare și de vânzări.

Juergen Schunn:

“Am inceput activitatea cu doar cateva sute de mii de marci, o suma mica pentru acest gen de afacere, si un numar mic de angajati, printre care, bineinteles, doamna Elena Kovacs, managerul general al companiei, omul care a contribuit decisiv la succesul de care de bucura astazi compania.

In primii ani, am reinvestit absolut tot profitul stiind ca, doar in acest fel, poate fi posibila o dezvoltare continua. In tot acest timp a trebuit sa tinem pasul cu ritmul evolutiv al economiei romanesti, care a progresat enorm din 1993 incoace.

Toate acestea ne-au dus catre directia intai visata si apoi planificata, pentru ca, in final, sa ne atingem obiectivele vizate.”

In final, investitiile vor atrage o compontenta cel putin la fel de importanta ca echipa si vitala pentru succesul afacerii:

Clienții. O parte integrată în ecosistemul de business.

Oamenii interesati de produsul sau de serviciul tau sunt cei pe care ii vrei aproape de brandul tau. Potentialii clienti aleg sa faca parta din ecosistemul tau de business si trebuie tratati cu tot la fel de mult respect cu cat iti tratezi propria angajati.

Juergen Schunn:

“Important de reţinut este faptul că toata gama Mercedes-Benz este adaptată la cerinţele clienţilor noştri, este făcută să îi atragă şi pe cei care nu sunt familiarizaţi cu acest univers Daimler. Design-ul, fiabilitatea şi siguranţă sunt mereu la cel mai înalt nivel atunci când vine vorba de Mercedes-Benz.”

Juergen Schunn a fost inca de la inceput fascinat de viziunea brandului Mercedes-Benz. A inteles-o, a empatizat cu ea si a inteles beneficiile pe care modul de gandire german pot influenta pozitiv oamenii.

Acum 26 de ani, cand Juergen Schunn s-a hotarat sa se intoarca in Romania, dupa 11 ani petrecuti in Germania, a stiut foarte bine care este misiunea lui, si a insuflat valorile pe care si le-a insusit si oamenilor de care s-a inconjurat, atat echipei sale, cat si clientilor Auto Schunn.

Adaugati comentariu