De ce ai nevoie de plăcuțe de frână la mașină și când să le schimbi? Discurile de frână sunt cel mai important element din orice mașină. Cu toate acestea, ele sunt supuse unei uzuri rapide. Dacă discurile de frână sunt uzate, atunci va exista un risc de siguranță, așa că ar trebui să le faceți inspectate în mod regulat.
În trecut, discurile erau fabricate din fontă obișnuită. Apoi, producătorii au învățat să folosească fontă cu un conținut ridicat de carbon, ceea ce a îmbunătățit caracteristicile tehnice. Apoi, au început să fie folosite aliaje de diferite metale: magneziu, crom, nichel, vanadiu, cobalt și multe altele.
În sensul cel mai larg, discurile de frână sunt împărțite în două tipuri.
- Neventilat. Este o placă omogenă (cu sau fără găuri), care poate avea crestături de ventilație.
- Ventilată. Sunt alcătuite din două plăci, separate una de cealaltă prin cavități. Suprafața poate avea, de asemenea, perforații și crestături.
Alegerea trebuie făcută în funcție de caracteristicile mașinii, de stilul dumneavoastră de conducere și de suprafața pe care intenționați să vă deplasați.
Discuri de frână neventilate. Aproape niciodată folosite în zilele noastre. Pentru caracteristicile lor, pe suprafața lor se aplică niște adâncituri și, de asemenea, este posibil să se utilizeze perforații. În cazul în care se utilizează perforații trecute, o mașină cu astfel de discuri poate fi condusă într-un stil destul de agresiv.
Imagini despre discuri de frână din autopieseonline24.ro
Discuri ventilate – conductele de ventilație pot fi diferite – eficiența și costul produsului depind de caracteristicile lor. Unele variante utilizează canale radiale drepte, care sunt situate de la centru până la margini. Scopul acestor discuri este de a fi instalate în mașini cu sarcini medii care sunt conduse într-un stil relativ neagresiv. Dacă intenționați să conduceți rapid și să opriți des, este mai bine să alegeți altceva. Poate cu un alt tip de aplicare a fantei sau de perforare.
Discurile radiale sunt un tip de opțiuni ventilate
La acestea, canalele de ventilație au o dispunere circulară – pornind din centru, se curbează spre partea din spate a mașinii. Datorită acestui fapt, fluxul de aer, care intră în discuri, derulează și răcește părțile componente. Scopul unor astfel de discuri este de a le instala pe mașini sport. Dacă preferați o conducere rapidă cu opriri frecvente, puteți alege această opțiune.
De obicei, discurile funcționează din resursa lor până la 100-150 mii de kilometri. Cu toate acestea, în practică, ele sunt înlocuite mult mai devreme. Aceasta este legată de utilizarea plăcuțelor de frână dure și, de asemenea, de stilul agresiv de conducere cu frânare bruscă.
Semnele de funcționare defectuoasă a sistemului de frânare sunt determinate destul de simplu:
- scârțâit în zona roților la apăsarea frânei;
- creșterea cursei pedalei de frână, așa-numita „alunecare”;
- o scădere semnificativă a nivelului lichidului din rezervorul principal de frână;
- când frânele sunt acționate, mașina se deplasează lateral sau se simte o senzație de clătinare.
Înlocuirea discurilor de frână este necesară atunci când grosimea discului este uzată, dacă există așchii și fisuri pe disc, dacă discul se scurge din cauza deformării sale termice. Atunci când selectați un disc nou, acordați atenție parametrilor geometrici ai acestuia – diametrul exterior, diametrul butucului și numărul de găuri pentru șuruburile / știfturile butucului. În funcție de configurația mașinii, discurile pot avea dimensiuni diferite. Prin urmare, trebuie să selectați mai întâi discul de frână din catalogul original de piese de schimb, ținând cont de VIN-ul mașinii.