Iată ce aveţi de făcut în cazul unei pene de cauciuc.
- Dacă sunteţi în rulaj, opriţi şi trageţi maşina pe dreapta cât mai mult în afara drumului. Dacă nu puteţi ieşi complet în afara lui trebuie să montaţi triunghiurile reflectorizante.
- Căutaţi să aşezaţi maşina pe o porţiune orizontală, curată, fără denivelări.
- Asiguraţi-vă autovehiculul folosind frâna de mână.
-Slăbiţi uşor prezoanele roţii folosind cheia (coarba) de roţi. Nu le deşurubați complet dacă roata dezumflată nu a fost complet ridicată de la sol. - Pozitionaţi cricul cu partea superioară sub caroserie exact sub zona întărită a pragului. Dacă nu-l veţi poziţiona corect sub această zonă puteți produce pagube importante caroseriei în cazul că maşina va aluneca de pe cric.
- Începeţi să acţionaţi încet cricul ridicând maşina. Observaţi dacă maşina are tendinţa de a aluneca lateral de pe cric şi atunci acţionaţi cricul înapoi şi încercaţi să asiguraţi maşina cât mai bine blocând complet roţile cu pene sau chiar cu pietre.
- Ridicaţi roata de pe sol asigurându- vă că distanţa dintre roată şi sol este suficient de mare ca să puteţi introduce roata de rezervă umflată!
- Scoateţi roata dezumflată.
- Aduceţi roata umflată, ridicaţi-o şi poziţionaţi-o corect în dreptul prezoanelor.
- Fixați piuliţele cu mâna, folosind apoi şi cheia de roţi, dar nu aplicați o forţă de strângere prea mare.
- Acţionaţi cricul invers coborând roata pe sol. Acum este momentul să strângeţi piuliţele cu cheia la maxim.
- Scoateţi pietrele care au blocat roţile înainte de a pleca mai departe. Nu uitaţi să aduceţi cricul, roata dezumflată şi cheia de roţi înapoi în portbagaj.
- sursa foto