Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line – Boutique

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (19)

Peugeot 3008 se înnoiește. Din boutique-ul de motoare și-a luat unul nou: 1.6 turbo, cu 180 de cai putere, cuplat la o transmisie automată cu opt trepte. Îi stă atât de bine cu ținuta asta, încât iese în lume pentru un test, ca să se dea mare.

FOTO: Bogdan Paraschiv

Renăscut în 2016 ca un SUV veritabil, Peugeot 3008 își trăiește acum ce-a de-a… treia tinerețe de la sosirea sa pe piață în 2009. Despre liniile lui 3008, putem spune că avem 3008 motive să întoarcem capul după mașina asta. Gilles Vidal. Să țineți minte acest nume. El e “de vină” că Peugeot-urile de azi au curajul pe care îl au. El este chirurgul care a făcut operațiile estetice în gama Leului brav. Iar 3008 este după chipul și asemnănarea lui. Șarmant, șic, un fel de boutique.

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (11)

Conceptul Peugeot e-Legend. Sală de jocuri pe roți

La fabrica de desene curajoase de la Velizy, echipa de design l-a desenat pe 3008 astfel încât să fie original și emoțional. Actualul design al lui 3008 este modul prin care francezii recunosc că n-au făcut cea mai bună alegere cu prima generație, dar știu cum să facă uitat monovolumul cu gardă mare la sol de acum 10 ani. Și așa a ajuns SUV-ul de la Peugeot să le sufle în ceafă lui Nissan Qashqai și Volkwagen Tiguan.

Există vreun interior mai interesant în clasa asta ca al lui 3008? Un instrumentar digital uriaș, i-Cockpit, cu diagonala de 12,3 inci, cu o grafică uluitoare, te face să crezi că ai fost răpit de extratereștri. Bordul… OZN-istic, poate fi configurat după preferințe.

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (12)

Schimbătorul transmisiei automate are un look futurist, iar scaunele cu reglaj lombar și reglaj al șezutului, încălzite și cu funcție de masaj în cinci moduri diferite, aduse la bord de echiparea GT Line pentru 2.816 euro, te răsfață cu senzația de cameră de hotel-boutique din centrul Parisului. Iar tratamentul spa nu se oprește aici, pentru că 3008 preia funcția de parfumare a habitaclului de la clasa premium.

Pentru controlul climatizării, poți apela la ecranul tactil de 8 inci, dar asta poate fi extrem de riscant în mers. Tocmai de aceea, Peugeot a decis să păstreze butoanele fizice în consola centrală. Acea consolă care pare să fi fost transplantată după ce a fost donată de o navă spațială. Butoanele metalice te magnetizează și parcă îți vine să le apeși, chiar dacă nu ai nevoie.

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (17)

Test drive Peugeot 208 1.2 L PureTech Turbo – Regele leu

Plafonul panoramic este opțional (1.408 euro) și, deși plusează pentru o atmosferă luminoasă și aerisită pe timp de zi, forțează compromisul spațiului la cap. Este însă spațiu decent la genunchi.

Trebuie să profiți de buzunarele ușilor la maximum, pentru că în torpedou poți pune doar un portofel. Bine, fie, două. În schimb, în cotieră îți intră mâna până la cot.

Volanul cu diametru redus, de numai 35 de centimetri, cu parte inferioară aplatizată, îți dă indicii că ai avea de-a face cu o mașină sport. Și nu e doar o iluzie, pentru că 3008, construit pe platforma EMP2, deși nu e un cal de curse veritabil, pune la sol cei 180 de cai putere și cuplul de 250 Nm și aleargă de la 0 la 100 km/h în 8 secunde.

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (10)

Motorul 1.6 PureTech, care trage cu entuziasm cele 1.505 kilograme ale SUV-ului francez, la pachet cu poziția joasă la condus și transmisia automată cu opt rapoarte, te fac să simți mașina capabilă de viraje abordate sportiv și de sprinturi agile. Și echipa asta face treabă bună, pentru că cifrele de consum gravitează în jurul unei valorii medii de 8 l/100 km.

Boutique-ul meu pe roți, în nuanța Bleu Magnetic (474 de euro), are și aptitudini de explorator, pentru că este echipat cu funcția Advanced Grip Control (382 de euro), care include jante de 18 inci Los Angeles (Shiny Haria Grey), îmbrăcate în anvelope all season și asistență pentru reglarea vitezei la coborârea pantelor Hill Assist Descent Control. Grip Control, promit cei de la Peugeot, este un înlocuitor al tracțiunii integrale, dar țineți minte: SUV-ul acesta este boutique, nu depozit en gross!

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique (16)

Cu cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP, mașina de test este echipată și cu regulator de viteză automat cu funcție Stop, oferit opțional pentru 302 euro și pare să merite fiecare cent, pentru că sistemul de frânare de urgență își face treaba și reacționează rapid. Își îndeplinește cu brio misiunea și sistemul Visiopark 2, cu vedere de 360 de grade, cameră de marșarier și sistem de parcare semiautomat, care costă 402 euro.

Portbagajul oferă un spațiu generos, de 528 de litri, cu care 3008-ul își mai adjudecă o bilă albă în segment. Cu ajutorul clapetelor din portbagaj, poți rabata bancheta pentru a crea o suprafață aproape perfect plană, iar sub podeaua falsă, poți pune ce nu vrei să lași să zburde liber prin portbagaj. Funcția de deschidere a portbagajului prin trecerea piciorului pe sub mașină este utilă, dar trebuie să te gândești dacă te înduri să dai 669 euro.

Cu echiparea GT Line, Peugeot 3008 pornește de la 30.061 de euro.

 

Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 EAT8 GT Line - Boutique Verdict

Verdict MissAuto

Nu degeaba s-au vândut anul trecut peste 200.000 de unități 3008. Nu degeaba a fost Mașina Anului 2017. Acum cu motor 1.6 turbo, Peugeot dă o nouă dimensiune emoțiilor resimțite la volan, amplificată de șarmul unui interior cu ambianță de hotel-boutique din centrul Parisului. Francezul original și rational își arată acum și latura emotională și demonstrează clar că nu avea niciun motiv să o țină ascunsă.

 

 

 

 

Adaugati comentariu