Monica Tatoiu şi maşinile din viața ei

monica-tatoiu

Despre realizările doamnei Monica Tatoiu se poate scrie un best seller. În 2003 a primit din partea revistei VIVA Premiul pentru Implicare şi Responsabilitate Socială şi în 2001 a fost desemnată femeia anului în politică şi afaceri de către grupul media RPG. Fost profesor de matematică, doamna Monica Tatoiu, conduce de 13 ani compania de cosmetice Oriflame.
AutoExpert: Ce este maşina în concepţia dumneavoastră, un simplu mijloc de transport sau o modalitate de etalare situaţiei materiale?
Monica Tatoiu:Maşina este o “unealtă” aşa cum este telefonul, computerul, liftul, lingura sau periuţa de dinţi.Trebuie să te ajute să duci la bun sfârşit ceea ce îţi propui să faci, cu minimum de costuri şi maximum de profit. Maşina trebuie să pornească la cheie, să nu polueze mediul mai mult decât este posibil tehnic, să
fie confortabilă fără a crea disconfort celorlalţi aşa cum o fac bolizii ce blochează străzile în cartierele
rezidenţiale unde casele construite cu risipă de prost gust şi bani nu au parcări în interiorul proprietăţii.
AEx: Ce părere aveţi despre oamenii care recurg la maşini scumpe pentru a se face remarcaţi?
M.T.: Oamenii goi pe dinăuntru au nevoie de compensaţii, de artificii precum injecţiile cu botulină pentru a nu se vedea că sunt de mucavă! Bunica mea, avea o vorbă, pe vremea când Daciile se luau după 5 ani şi gestionarii de alimentară îşi schimbau vehiculul împopoţonat cu pernuţe colorate odată la un an. “Maică, nu-i invidia, când scoţi mitocănia din ei rămâne doar pielea zbârcită!”. Maşinile peste un anumit gabarit şi cost sunt ca şi hainele de firmă. Plăteşti pentru brand, pentru ca prin asociere să împrumuţi din strălucirea acestuia fiindcă tu, adică ceea reprezinţi, nu are capacitatea de a lumina mai mult decât becul de avarie.
AEx: Urmăriţi piaţa auto, saloanele de profil sau “răsfoiţi” media auto doar atunci când sunteţi în căutarea unei noi maşini?
M.T.: Nu colecţionez decât mănuşi şi pantofi. Maşină îmi cumpăr la interval de patru ani. Când am nevoie, mă duc la piaţă, aşa cum o fac toamna când trebuie să pun murături.
AEx: Care este maşina dvs. preferată? De ce?
M.T.: Există în viaţa fiecăruia dintre noi prima dragoste la care ne raportăm de câte ori partenerul ne dezamăgeşte. Când e vorba de maşini, Hyundai-ul a fost prima mea dragoste după eşecurile tinereţii într-ale condusului cu Dacia şi Oltcit-ul. Când am vândut Sonata am oftat ca la despărţirea de colegii de liceu. Sonata m-a însoţit în primii 5 ani de construcţie de la zero a companiei pe care o conduc. Bancheta din spate a fost primul spaţiu de joacă şi somn al fiului meu Victoraş până la 5 ani. De XG-ul cumpărat pentru consolare m-am îndrăgostit de-a binelea. Am bocit ca la prima despărţire când l-am vândut. Când mă gândesc la Hyundai o fac aşa cum îmi amintesc de prieteni dragi. Am avut o aventură de ”conjunctură” cu un Volvo, de care mă despart
fără regrete pentru că m-am îndrăgostit de ultima creaţie de la Hyudai, Grandeur-ul, cu care sper sa conviețuiesc până ies la pensie, peste 5 ani!
AEx: Care este maşina dvs. de zi cu zi?
M.T.: Pentru că nu sunt un expert în parcări şi pentru că imi plac maşinile mici şi low profile, conduc, în particular, un Peugeot 207 , cu două uşi, automat. Am ales-o pentru că soţul nu m-a lăsat să-mi iau un Citroen “deux cheveux”. Mi-a spus că la cât sunt de zăpăcită, în Bucureşti SUV-urile mă vor face sandwich mai ales pentru că nu mă pot abţine să-i apostrofez pe aroganţii din trafic.
AEx: Prin ce situaţii limită aţi trecut cu maşinile pe care le-aţi deţinut?
M.T.: Ca să fie sigur că nu las luminile aprinse şi maşina descuiată, soțul mi-a montat un sistem complicat de alarmă şi închidere pe Sonata. Din când în când, când era aglomeraţia mai mare maşina se oprea şi nu vroia să pornească cu nici un chip. Ultima dată s-a intâmplat în pasajul de la Obor pe rampă când traficul era maxim. Cu
înjurăturile pe care le-am receptat atunci aş putea scrie un best seller. Ce-am făcut? Am închis maşina cu cheia şi am lăsat-o în mijlocul drumului. Şi am luat-o pe rampă prin trafic. Atunci am învăţat să nu-mi mai fie frică de şoferii din Bucureşti. Mai rău nu se poate (pentru o blondă zăpăcită!). Un alt episod s-a consumat tot cu Sonata la Sinaia într-un început de iarnă când am uitat să-i schimb “încălţările” de vară. Soţul meu, n-a putut să o scoată din parcare, mi-a lăsat cheile, s-a urcat în tren şi a plecat la Bucureşti. Eu, care n-am condus în viaţa mea în afara Bucureştiului, m-am trezit în faţa unei dileme. Am zâmbit galeş paznicilor din parcare, care m-au scos din nămeţi şi am condus încet la început şi din ce în ce mai repede pe măsură ce drogul condusului şi-a făcut
efectul, până în faţa blocului. Am cules mai mult decât apaluze. Mi-a crescut “self esteem-ul”.
AEx: Ce vă enervează cel mai tare la traficul din capitală? Cum aţi rezolva această problemă?
M.T.: Mitocănia şi egoismul celor care cred că spaţiul public se poate transforma în spaţiu privat folosind politica “noi vrem egalitate, dar nu pentru căţei”. Ne batem în cilindri, iar bunul simţ este pentru proşti. Avem un Cod
Rutier foarte bun. Nu-l aplicăm egal pentru fiecare. Frica păzeşte pepenii. La noi banul şi relaţiile de rubedenie sau prietenie sunt alternativa la ordine şi disciplină. Probabil că din acest motiv, când voi fi prea bătrână să mă mai lupt cu morile de vânt, o să emigrez în Elveţia.
AEx: Cum credeţi că sunt percepute femeile care conduc maşini de teren mari?
M.T.: Soţii sau fiice de “capital atohton de conjunctură”. Sau, mai precis accesorii ale acestuia dacă sunt tinere, fără trecut profesional şi arogante în trafic. Atenţie, nu mă refer la acele femei care sunt
diriginţi de şantier, manageri în firme de distribuţie sau procurori DNA!
AEx: Ce primează, siguranţa oferită sau frumuseţea unei maşini?
M.T.: Siguranța. Şi mai contează prima emoţie când te urci la volan pentru un drive test. Aşa cum se întâmplă când alegi un bărbat dintr-o mulţime sau o carte din raftul bibliotecii. Te cheamă!
AEx: Care sunt, în opinia dvs, ingredientele unei reviste auto de succes?
M.T.: În nici un caz femei goale pe capote pentru că într-o familie decizia de achiziţie, subliminal, o ia tot femeia. România este atipică. Şi în industria auto, la fel ca şi în modă sunt trenduri şi hot subject-uri care pot menţine relaţia cu consumatorul între două achiziţii.
AEx: Dar ale unei masini?
M.T.: Să nu-ţi doreşti să întorci capul după “o alta “ măcar în primul an de folosinţă! Monica Tatoiu_VIP 2

sursa imaginii: Showbiz Report

Autor: Radu Borcea