Natalitatea în scădere, motorizarea în creștere

stream_img

Un bucureștean din doi are mașină. Capitala face parte din top zece orașe europene în ceea ce privește numărul de autovehicule la mia de locuitori. Este un lucru bun sau rău? Depinde din ce perspectivă priviți lucrurile. Este un lucru bun pentru că reușiți să vă deplasați în siguranță și confort din punctul A în punctul B. Pentru că puteți purta pantofii aia frumoși cu toc, pentru că nu vi se va strica coafura alergând după vreun autobuz, pentru că nu vă va stropi nimeni când așteptați în stație etc. Dar ce facem când capitala este efectiv blocată la orele de vârf? Un traseu pe care în mod normal îl parcurgeți în 15 minute, poate dura 60 de minute sau chiar mai mult. În București sunt mai multe mașini la mia de locuitori decât în oricare alt oraș din România. Se pare că în București timpul se scurge altfel …

Bucureștenii preferă locul din spatele volanului în detrimentul mijloacelor de transport în comun pentru confort sau din obișnuință. Unii dintre ei nici nu concep să se deplaseze fără mașina personală. Deși în alte orașe europene se militează pentru reducerea poluării urbane încurajând locuitorii să folosească mijloace alternative ecologice, această educație nu prosperă și la noi. Ce facem însă când nu găsim locuri de parcare? Sau când timpul petrecut la volan este mai mare decât dacă am fi mers cu bicicleta? Niște întrebări la care ar trebui să ne gândim serios dacă vrem să mai ajungem pe la serviciu.

Nemții însă, iau măsuri. Se pare că orașul Hamburg, al doilea ca mărime din Germania și-a propus să devină o metropolă fără autoturisme. 40% din suprafața acestui oraș este acoperită cu parcuri, grădini și terenuri sportive, ceea ce înseamnă că locuitorii vor avea de ales între trasportul în comun, mersul pe jos sau cu bicicleta. Acest lucru vine ca urmare a încălzirii globale, temperatura media în Hamburg crescând cu 1,2 grade în ultimii 60 de ani.

Sursa